waarom TECHNIEKVLAANDEREN

Pluspunten bij het kiezen voor een bedrijf met een TECHNIEKVLAANDEREN keurmerk;
Hieronder ziet u enkele punten waarom u als particulier beter kiest voor een bedrijf met TechniekVlaanderen keurmerk.
- De bedrijven ondergaan regelmatige kwaliteitscontroles
- Zekerheid dat uw telefoon bij een erkend bedrijf gerepareerd wordt
- De bedrijven die zich bij TECHNIEKVLAANDEREN aansluiten houden zich aan gedragsregels
- Die bedrijven hebben duidelijke garantiebepalingen en voorwaarden
- Er is een klachtenformulier voor het melden van klachten
- De bedrijven die Refurbished toestellen verkopen zijn officiële verkooppunten
Door een erkend bedrijf reparaties laten uitvoeren
Er zijn veel voordelen om bij een erkend bedrijf reparaties uit te voeren bijvoorbeeld je kan altijd terecht bij een derde partij voor vragen of problemen. Deze bedrijven genieten ook van de kennis en ervaring van onze specialisten en hebben toegang tot juridische documenten. Ze geven ook betere service en een goede prijs aan de klanten. Erkende bedrijven zijn ook verplicht om zich te houden aan strenge eisen en gedragsregels.
Onze kwaliteitseisen
Bedrijven dienen tijdens een toelatingsprocedure van maximum 4 weken zich aan een aantal voorwaarden te houden om ons keurmerk te ontvangen. Deze voorwaarden zijn er om aan de klant genoeg uitleg te kunnen geven over de producten en diensten van de reparateurs.
De KvK inschrijving van een bedrijf wordt ook gecontroleerd en de reparateur gaat ook akkoord met onze eisen en geeft aan om zich ook daaraan te houden.
De voorwaarden en garantiebepalingen
Deze garantiebepalingen en voorwaarden zijn te zien op de website van de deelnemende bedrijven of kunnen schriftelijk of via mail door het bedrijf aangegeven worden. Deze voorwaarden van de deelnemende bedrijven kun je ook terug vinden op de website van TECHNIEKVLAANDEREN. Zo zie je bijvoorbeeld duidelijk hoe je bezwaar kan indienen als klant en waar je terecht kan met communicatieproblemen met het deelnemende bedrijf. De verplichtingen van de klant tegenover het bedrijf wordt ook hierbij duidelijk uitgelegd. Deze garantiebepalingen en voorwaarden zijn er om zowel de klant als het bedrijf te beschermen.
Regelmatige kwaliteitscontroles
Het keurmerk van de TECHNIEKVLAANDEREN is een jaar geldig en moet vernieuwd worden na deze periode via een hernieuwde certificering. Het TECHNIEKVLAANDEREN kan ook besluiten om een hernieuwde certificering via een steekproef aan het bedrijf te geven. Het bedrijf moet dan ook voldoen aan de eisen, huisregels en gedragscodes van TECHNIEKVLAANDEREN vooraleer ze het keurmerk krijgen.
Officiele refurbished verkooppunt
Dit betekent dat bij een toestel nieuwe onderdelen voor gebruikt zijn om het up-to-date te houden en waarbij het gezien wordt als een nieuwe toestel die qua prijs ook minder zal kosten. Bij een officeel Refurbished Verkooppunt worden de toestellen gecontroleerd door experts en ze zullen voldoen aan strengen eisen. Als je bij deze bedrijven een toestel koop zal er altijd garantie bij zitten en zal er ook aangegeven worden of het toestel ook lichte schade heeft of niet.
Het online klachtenformulier
Er kan altijd gebeuren dat tussen de klant en bedrijf een geschil ontstaat en dit is voor beide partijen vervelend en zorgt voor het bedrijf voor slechte reputatie. Hierdoor kan je als klant je altijd melden via onze online klachtenformulier. Zo kan de klant zien of deze probleem kan behandeld worden of niet en kunnen problemen toch nog rechtstreeks opgelost worden. Zo blijven de beide partijen tevreden.